Kundcase

Så jobbar Länsförsäkringar Bergslagen för att skapa kundupplevelser i världsklass

Briliant

Hur skapar man förflyttning och får en kundupplevelse i världsklass? Länsförsäkringar Bergslagen har arbetat tillsammans med Brilliant sedan 2018 och delar med sig av hur deras första tid varit. Deras tre bästa tips till de företag som ska börja mäta kundupplevelsen är

1. Tydliggör syftet med mätningen

Sätt ett tydligt syfte i vad som ska mätas, hur det ska användas och jobbas med

2. Ta hand om insikterna 

Ni kommer få massor av viktig data – förvalta det väl och stäng loopen mot kunderna.

3. Skapa delaktighet och engagemang i hela organisationen 

Förankra arbetet internt hos bolagets medarbetare och få alla med på resan.

Länsförsäkringar Bergslagen har sett en positiv utveckling redan ökat andelen lojala kunder med 4 procentenheter mellan april 2020 till april 2021. Ladda ner caset och ta del av deras konkreta tips och erfarenheter om hur man framgångsrikt arbetar med kundupplevelsen!

 

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev