Allt fler inser att NPS är ett kraftfullt nyckeltal och att lojala återkommande kunder är en vinstfaktor. Men hur mäter och förbättrar du kundlojalitet? Svaret är NPS®, Net Promotor Score®, en global standard baserad på gedigen forskning. Med en kombination av metodik, pedagogik och teknik har vi i över 20 års tid hjälpt företag att skapa framgångsrika förändringar. Här delar vi med oss av våra erfarenheter som vi hoppas ska kunna hjälpa dig att öka förändringstakten i ditt företag.
Brilliant är nordisk partner till Satmetrix, ett av företagen bakom Net Promoter Score®-metoden. Satmetrix är världsledande inom området kundundersökningar och har i 15 år hjälpt företag världen över att skapa lojala kunder och lönsam tillväxt. Det här White Papret är ursprungligen framtaget av dem och går steg för steg igenom följande punkter:
- En vinnande fråga
- Tydlig koppling till lönsamhet
- Jakten på den ”rätta” frågan
- Datainsamling
- Utformning och analys
- Tre kundkategorier
- Att koppla kundlojalitet till långsiktig vinst
- Utformning och analys
- Ett vinnande verktyg
Vill ni ha hjälp att förstå hur NPS fungerar på ett mer djupgående plan. Kontakta oss så berättar vi mer.