Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Allmän Produktinformation

Vad är Brilliants konversationsanalys?

Brilliants konversationsanalys är en AI-baserad lösning som analyserar samtal och chattar inom kontaktcenter. Den omvandlar ljud till text, identifierar ämnen, sentiment och mönster – och sammanfattar resultaten i tydliga insikter i Brilliant Navigator. Syftet är att ge både operativa och strategiska förbättringsmöjligheter: att coacha medarbetare, stärka kundmötet och driva långsiktig utveckling av service och effektivitet.

Hur fungerar konversationsanalysen?

Efter att ett samtal avslutats laddas en ljud- eller chattfil upp till Navigator. Filen omvandlas till text, anonymiseras från personuppgifter (PII), analyseras av AI och resulterar i nyckeltal, summeringar och insikter – allt inom ramen för Brilliants dataskyddsprocesser.

Vilken nytta får jag som kund?

Du får en objektiv och kontinuerlig bild av mötet mellan kund och kontaktcenter – vad som fungerar, vad som kan förbättras och hur väl ärenden löses. På ledningsnivå blir konversationsanalysen en ny datakälla för att koppla ihop kundupplevelse, kvalitet och effektivitet.