Ämnen
Med hjälp av Brilliants textanalys kategoriseras och summeras textkommentarer i olika ämnen som snabbt ger en överblick över vad kommentarerna handlar om.
Ett ämne kan bäst jämföras med en kategori eller ett område. Exempel på olika ämnen kan vara enkelhet, proaktivitet, information, tillgänglighet, etc. Ämnen skapas baserat på Brilliants metod och utefter påverkan på kundlojalitet. Textanalysen är en AI-driven, smart produkt som Brilliant guidar i rätt riktning genom ett antal triggers.

Exempel
En textkommentar kan beskriva ett ämne utan att använda specifika ord som beskriver ämnet. Till ex. kan en kommentar handla om enkelhet utan att ordet enkelhet ingår i texten. Nedan följer två kommentarer som båda handlar om enkelhet.
"Onboardingen var effektiv och vi kom snabbt i gång med systemet."
vs
"Vi tappade bort våra inloggningsuppgifter och hade svårt att skapa nya lösenord."
Båda kommentarer omtalar samma ämne, dock är sentimenten olika. En positiv kommentar, en negativ kommentar. Om innehållet kring ett specifikt ämne är både positivt och negativt så kategoriseras det som neutralt sentiment.
Andra fritextfrågor
Textanalysen har ett antal fördefinierade områden som är mest frekvent förekommande i vår databas, kopplade till fritextfrågan för NPS. Du kan välja andra ställda fritextfrågor, kom ihåg att ämnena är desamma oavsett fråga, vilket gör att de kanske inte matchar den fritextfrågan ni har ställt helt.