Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Interna användare

Interna användare är dina kollegor som behöver ett konto i plattformen. Med ett eget konto får användaren tillgång till hela eller delar av resultatet utefter vilka rättigheter du tilldelar.

I plattformens huvudmeny till vänster hittar du Inställningar > Internal users. Klicka på "+ Lägg till" för att lägga till användare. 

Roller & rättigheter

Det finns i huvudsak två rolller;

  • Administrator
    • Tillgång till allt
  • Manager
    • Tillgång till resultat och respondentlistor enligt tilldelade rättigheter. Till ex. hela resultatet, delar av det, eller för specifik(a) grupp(er)

För att göra justeringar på befintliga användare kan du med hjälp av de tre prickarna längst till höger på skärmen välja att Redigera. Här kan du lägga eller ta bort tillgång till olika grupper och undergrupper.

Nya användare - Skapa konto

När du har lagt till nya användare behöver dessa få ett mail med inloggningsuppgifter. Mailet skickar du via de tre prickarna längst till höger på skärmen och sedan > Bjud in. 

Användarnamn är lika med epostadress.