Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Syfte och möjligheter med bakgrundsinformation

Syftet med bakgrundsinformation är att möjliggöra demografiska analyser och jämföra resultat mellan olika grupper i organisationen.

Bakgrundsinformation kan samlas in på två sätt; Via bakgrundsfrågor i undersökningen eller via bakgrundsvariabler som anges per användare i organisationsstrukturen. Gemensamt är att båda metoder möjliggör följande;
  •  Segmentering – Möjliggör analys av resultat för olika grupper, t.ex. hur olika åldersgrupper upplever en arbetsplats.
  • Jämförelser – Gör det möjligt att identifiera skillnader mellan exempelvis olika kön eller yrkesroller.
  • Djupare insikter – Hjälper till att förstå mönster och trender, t.ex. om nyanställda har en annan upplevelse än erfarna medarbetare.
  • Förbättrade åtgärder – Underlättar att skräddarsy insatser och förbättringsåtgärder baserat på specifika gruppers behov.

📌 Bakgrundsfrågor

📌 Bakgrundsvariabler

    Ordinarie anonymitetsregler gäller för all bakgrundsinformation oberoende av hur informationen samlas in - via bakgrundsvariabler eller bakgrundsfrågor.

    📌 Mer om anonymitet