Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Del 3 - Förberedelse

För att skapa bra förutsättningar för ett effektivt och resultatgivande arbete med medarbetarrelationer är det en fördel att ha en plan för hur ni ska jobba med detta, som är anpassat efter er organisations förutsättningar.

  • Mät- och uppföljningsstrategi - när och hur ofta ska ni mäta, vilken typ av uppföljningsarbete och hur vävs det in i era andra initiativ och aktiviteter i ert HR-årshjul.
  • Intern projektgrupp - vem eller vilka ska ha olika roller för administration, kommunikation, samordning av insikter och stöttning i uppföljningsarbete.
  • Organisations- och medarbetardata - hur och när sker uppdateringar, samt vem som är ansvarig så att datan är relevant i undersöknings och rapporteringssyfte.

Mäter ni första gången med Brilliant? Vår rekommendation är att starta med  "Brilliants medarbetarundersökning", för att få en god utgångspunkt över vad ni behöver fokusera på i er organisation. Utifrån detta kan ni sedan skapa en strategi för mätning- och uppföljningsarbete både vad gäller inriktning på undersökningar samt hur ofta ni vill följa upp medarbetarnas upplevelse och uppföljningsarbete.

Önskar ni stöd i skapande av mät- och uppföljningsstrategi - tveka inte att höra av er till Customer Care eller er kontaktperson på Brilliant för att höra mer om vårt stöd av Brilliant Professional services.

▶️ Vidare till Del 4 - Hantera organisation