Kommunikation
För varje undersökning, påminnelse och resultat som skickas ut behövs en kommunikationstext. Utgå från Brilliants mallar eller skapa egna från scratch.
För varje undersökning, påminnelse och resultat som skickas ut behövs en kommunikationstext. En information som når alla användare. Texterna får gärna anpassas efter er organisation så att användarna känner igen sig. Det är även en fördel att anpassa texterna efter syftet med undersökningen - en stor, årlig medarbetarundersökning kanske behöver en annan information än en kortare kvartalspuls.
Tips!
För er som jobbar mer flera språk rekommenderar vi att utgå från engelska som huvudspråk - Det underlättar samarbete kring orginaltexter. Glöm inte att översätta till övriga språk.📌 Mer om översättningar hittar du här.
Så gör du
- Hitta till Bibliotek > Kommunikation i huvudmenyn till vänster
- Här hittar du inledningsvis en översikt över mallar som vi på Brilliant har tagit fram och i takt med att du skapar egna varianter och nya mallar så visas dessa i en egen kategori.
- Här kan du via de tre prickarna ute till höger på raden för varje mall välja att
- Förhandsvisa
- Redigera
- Kopiera
- Radera
- Du kan även välja att "+ Skapa nytt" via den gröna knappen högst upp på sidan
- Klicka på "+ Skapa nytt" och välj den kommunikationstypen du är ute efter
- Redigeringsläget öppnas
- Gör dina ändringar i respektive fält - Förhandsvisningen uppdateras i takt med att du uppdaterar
- Genom att markera text kan du lägga till fetstil, kursiv, punktlistor och länkar.
- Via ikonen till höger om respektive textfält kan du lägga till variabler som hämtar upp information från er organisationsstruktur, till ex. teamnamn, chefens namn, etc. - systemet hittar rätt information.
- Spara