Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Kan jag skicka e-post manuellt?

Ja, det används primärt för att skapa nya konton och under pågående undersökningar där det uppstått problem eller behov utöver automatiska utskick.

Användare med adminbehörigheter kan via organisationsstrukturen skicka e-post till enskilda användare. Detta innebär att alla användare du vill nå genom e-post behöver finnas i organisationsstrukturen först.

All kommunikation som skickas ut från Brilliants plattform, manuellt och automatiskt, är baserad på färdiga mallar. Dessa hanteras i biblioteket av användare med särskild behörighet.

Vanliga scenarion

  • Om en användare vid misstag raderar e-posten med sin individuella länk till undersökningen
  • En chef, vid en pinkodslösning, vid misstag raderar e-posten med gruppens länk och pinkod
  • En användare har en ny eller ändrad e-postadress som inte har uppdaterats inför undersökningen
  • Skapa konto till nya användare

Konton till chefer skapas automatiskt i samband med den första undersökningen chefens grupp inkluderas i. Så fort resultaten är klara skickas en e-post där chefen får skapa sitt konto.

Behövs kontot tidigare kan det skapas via ett manuellt utskick.

Så gör du

  1. Gå till organisationsstrukturen via huvudmenyn till vänster: "Organisation" > "Hantera organisation"
  2. Sök efter aktuell användare eller hitta personen genom att klicka dig fram till rätt grupp i strukturen
  3. Markera rutan till vänster om användarens namn
  4. Högst upp i samma rutan som användarens namn finns nu ett antal valmöjligheter
  5. Klicka på "Skicka e-post" – en dialogruta öppnas
  6. Välj mall utifrån syftet, till exempel:
    • Ett nytt konto till en nyligen tillagd användare 
    • En egen mall skapad för en specifik undersökning (Injudan, påminnelse, etc.)
      • Koppla e-postutskicket till den aktuella undersökningen
  7. Klicka på "Skicka"