Roller & rättigheter
Användare i plattformen kan tilldelas olika roller som styr vilka uppgifter de kan utföra och vilken information de har tillgång till.
Det finns i huvudsak 5 olika roller, nedan visas vilka rättigheter som ingår i respektive roll.
Rättigheterna är fördefinierade för varje roll och kan inte justeras. Om en användare behöver utökad åtkomst krävs ett rollbyte.
HR + Survey + Library
- Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
- Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)
- Skapa och genomföra undersökningar
- Administrera organisationens bibliotek med frågor, frågepaket och kommunikationsmaterial
HR + Survey
- Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
- Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)
- Skapa och genomföra undersökningar
HR
- Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
- Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)
Tree Builder
- Administrera organisationstruktur och användare
Manager
- Visa samtliga resultat för sina grupper
- Managerrollen sätts automatiskt när en person anges som chef för en grupp (summeringar och team), men kan även sättas manuellt
-
- Chefens tillgång till resultat speglar organisationsstrukturen
📌 Vilka resultat får chefer tillgång till?
- Chefens tillgång till resultat speglar organisationsstrukturen
Psst! En användare kan ha flera olika roller.
Till exempel kan en användare vara Manager för ett specifikt team och en HR + Survey för administrativa rättigheter.