Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Roller & rättigheter

Användare i plattformen kan tilldelas olika roller som styr vilka uppgifter de kan utföra och vilken information de har tillgång till.

Det finns i huvudsak 5 olika roller, nedan visas vilka rättigheter som ingår i respektive roll.

Rättigheterna är fördefinierade för varje roll och kan inte justeras. Om en användare behöver utökad åtkomst krävs ett rollbyte. 

📌 Administrera roller

HR + Survey + Library

  1. Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
  2. Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)
  3. Skapa och genomföra undersökningar
  4. Administrera organisationens bibliotek med frågor, frågepaket och kommunikationsmaterial

    HR + Survey

    1. Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
    2. Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)
    3. Skapa och genomföra undersökningar

      HR

      1. Administrera organisationstruktur och användare (Inkl. administration av roller)
      2. Visa samtliga resultat (Inkl. fritextsvar och ev. känsliga frågor)

      Tree Builder

      1. Administrera organisationstruktur och användare

      Manager

      • Visa samtliga resultat för sina grupper
        • Managerrollen sätts automatiskt när en person anges som chef för en grupp (summeringar och team), men kan även sättas manuellt

      Psst! En användare kan ha flera olika roller.

      Till exempel kan en användare vara Manager för ett specifikt team och en HR + Survey för administrativa rättigheter.