Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Skapa användare

En användare är någon som interagerar med plattformen. För att göra det krävs ett konto med grundläggande information och kontaktuppgifter.

För att skapa en användare behöver det finnas ett team att lägga användaren i. Användare kan inte ligga "löst" i organisationsstrukturen utan behöver ett hem, ett team att bo i. 

Skapa en användare

  1. Navigera till Organisation > Hantera organisation via huvudmenyn
    • Hitta till aktuellt team i organisationsstrukturen. Du kan söka på teamnamnet högst upp, eller klicka dig fram via grupperna i strukturen. 
  2. Genom att peka på teamet dyker det upp tre prickar (• • •) till höger om namnet
    • Klicka på prickarna (• • •) och sedan "Skapa ny användare"
  3. Under "Allmänt" finns flera fält där du anger förnamn, efternamn, kontaktinformation och språk
    • Kontaktinformation: Vanligast är e-postadress, men det fungerar lika bra med mobilnummer, glöm inte landskod.
    • Språk: Om användarens språk är okänt rekommenderas engelska. 

Andvändarinformation kan uppdateras och redigeras när som helst.

Externt ID: Fältet Visas för er som aktivt arbetar med ID'n från egna system. Vanligt i samband med användarimport från HR-system. Kontakta Customer Care för mer information.

📌 Vad är ett externt ID?

Avancerat

Utöver allmän information om användaren finns möjligheten att göra avancerade inställningar.

  • Ändra användarstatus från aktiv till inaktiv
    • Kontot blir inaktivt och användaren kan inte längre logga in. Användaren exkluderas även från undersökningar.
  • Exkludera användare från undersökningar
    • Kontot är aktivt och användaren kan logga in, men exkluderas från undersökningar (används gärna för VD). 
  • Lägga till och ta bort bakgrunsvariabler
    • Här väljer du bland bakgrundsvariablerna som är uppsatta på ert kundkonto. För att lägga till ytterligare bakgrundsvariabler, kontakt Customer Care.
    • 📌 Läs mer om bakgrundsvariabler