Skapa team
Teamnivån är den lägsta nivån i organisationsstrukturen – det är här alla användare placeras.
- Navigera till Organisation > Hantera organisation via huvudmenyn
- Hitta till aktuell summering i organisationsstrukturen genom att söka högst upp, eller klicka dig fram via grupperna i strukturen.
- Genom att peka på summeringen du vill lägga teamet i dyker det upp tre prickar (• • •) till höger om gruppen
- Klicka på prickarna (• • •) och sedan "Skapa undergrupp"
- Välj gruppkategori: Team
- Namnge gruppen
- Ange ev. Externt ID
- Välj aktuell chef i rullistan
- För att synas i listan behöver chefen först finnas som användare
- I vissa fall saknas en chef för gruppen, ange tills vidare "Ingen"
Var uppmärksam på att en chef bör finnas på plats tills undersökningarna skickas ut då det annars kan skapa förvirring i ledarskapsfrågor, samt att det inte finns någon mottagare för teamets resultat.
- Pinkodsgrupp
- För grupper där respondenterna saknar egna e-postadresser
- 📌 Läs mer om pinkodsgrupper här
Teamnivån är den lägsta hierarkiska nivån i strukturen och kan inte innehålla undergrupper. Undergrupper kan endast skapas under summeringar.