Vad är skillnaden på ett team och en summering?
Ett team består av medarbetare som rapporterar till samma chef, medan en summering samlar resultat från underliggande grupper – ofta på en högre organisatorisk nivå.
Summering
Summeringsgrupper symboliserar organisationens hierarkiska nivåer och är till för att samla resultat från flera underliggande summeringar och team. Summeringar innehåller inga användare. Summeringar indikeras med blå ikon.
Team
Team består av personer som direktrapporterar till en och samma chef. Resultatet är specifikt för teamet och chefen. Team indikeras med rosa ikon.
PS! Användare kan enbart skapas och läggas till i team.
Anledningen till detta är att Brilliants metod och modell bygger på att organisationens medarbetare utvärderar den närmaste chefen och arbetsmiljöfaktorer på teamnivå - Detta möjliggör att varje team får specifika insikter och därmed goda förutsättningar för en relevant uppföljning av deras resultat.
Exempel
Nedan exempel visar en del av en organisationsstruktur, se kolumnen "Kategori" för olika grupptyper och summeringen "Revenue" som består av totalt 13 personer från underliggande team.