Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur följer jag upp mitt resultat från kundundersökningarna?

När du loggar in kommer du direkt till din Dashboard. Där får du en snabb överblick över ditt resultat i realtid.

Klicka på knappen Uppdatera om du vill se om det inkommit nya svar.

Under graferna ser du hur många besvarade enkäter resultatet baseras på, samt hur många enkätsvar som den ovanliggande nivån har för vald period. Vi rekommenderar minst 30 besvarade enkäter för att dra slutsatser kring styrkor och utvecklingsområden, men du kan oavsett volym arbeta med specifika svar.

Under menyvalet Kundundersökning kan du djupdyka lite mer i resultatet. Där kan du filtrera på tidsperiod såväl som specifika faktorer m.m. 

Du kan även jämföra resultatet för vald tidsperiod mot föregående motsvarande tidsperiod, till exempel jämföra denna veckas resultat med föregående vecka. Detta gör du genom att välja just Föregående period under alternativen för Välj Period.

För att läsa eller lyssna på de kommentarer kunderna lämnat klickar du på knappen Kommentarer högst upp till höger på sidan. Där kan du även ladda ner samtliga kommentarer som visas i rutan.

Om du vill se mer statistik över utskicken samt svarsfrekvens klickar du på knappen Respons.

Mäter ni NPS kan ni följa upp detta under menyvalet NPS.

Chefer kan också ta del av resultat från undersökningarna i form av rapporter. Du finner detta under menyvalet Mina Rapporter. Rapporterna kan även schemaläggas. Under sektionerna Analysera och Agera i menyn finns även fler verktyg att använda sig av.