Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Din Dashboard och Kundundersökningsverktyg – Snabbguide (Agent)

Din Dashboard och Kundundersökningsverktyg – Snabbguide

När du loggar in kommer du direkt till Dashboarden, där du får en överblick över dina resultat i realtid. Nedan hittar du de viktigaste funktionerna och tips för att använda verktyget effektivt.


Uppdatera och följa nya svar

  • Klicka på Uppdatera för att se om nya svar har inkommit.

  • Under graferna visas:

    • Antalet besvarade enkäter som resultatet baseras på.

    • Antalet enkätsvar på den överordnade nivån för den valda perioden.

  • Tips: Vi rekommenderar minst 30 svar för att dra statistiskt tillförlitliga slutsatser, men du kan alltid analysera enskilda svar.


Djupdykning i kundundersökning

  • Gå till menyvalet Kundundersökning för detaljerad analys.

  • Filtrera på:

    • Tidsperiod

    • Specifika faktorer

    • Ärendetyper eller team

  • Jämför resultat mot tidigare perioder:

    • Välj Föregående period under Välj Period för exempelvis veckojämförelse.


Kommentarer och kundfeedback

  • Klicka på Kommentarer längst upp till höger under kundundersökning:

    • Läs eller lyssna på kundernas feedback.

    • Ladda ner samtliga kommentarer.

  • Perfekt för att analysera specifika ärenden och kundupplevelser.


Statistik över utskick och svarsfrekvens

  • Klicka på Respons under kundundersökning för att se:

    • Antal kontaktuppgifter registrerade

    • Antal utskickade enkäter

    • Antal inkomna svar

    • Svarsfrekvens (andel besvarade av erbjudna enkäter)


NPS-uppföljning

  • Om ni mäter NPS:

    • Följ upp resultaten under menyvalet NPS.