Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur lägger jag upp en användare?

Användare administreras under menyvalet Användare. Enbart användare med chefsbehörighet eller superuserbehörighet har tillgång till denna sida. Här kan du lägga till nya användare, inaktivera personer som har slutat, ändra information eller skicka ut inloggningsuppgifter.

 
För att lägga upp en användare klickar du på knappen Ny användare. Du får då upp ett användarkort där du ska fylla i information.
 
Är du osäker på vad som ska anges i ett fält kan du föra muspekaren över orangea symbolen med ett frågetecken till höger om fältet för att få mer information.
 
Varje medarbetare ska ha ett användar-id som är det id/referens användaren har i telefonisystemet, alternativt annat system. Om ni skickar automatiska kundundersökningar är det viktigt att Brilliant Navigator har samma id registrerat på användarna som skickas till oss vid anropen.
 
Det går att ha flera olika id/referenser för en användare om ni behöver skicka anrop med olika referenser till samma person. Exempelvis för mätningar av inkommande telefonsamtal där referensen är ett id i telefoniplattformen, och för e-postmätningar där ni har ett annat system med ett annat id. Hör av dig till support@brilliantfuture.se om ni saknar ett fält för att kunna lägga in ytterligare en referens.
 
Glöm inte att kryssa i rutan Skicka inloggningsuppgifter innan du sparar, så att användaren kan skapa sig ett lösenord och logga in.
 
TIPS! Är du osäker så rekommenderar vi att jämföra med en användare som finns upplagda sedan tidigare.