Lägg till och ta bort respondenter och svar
Det är inte ovanligt att det uppstår behov av justeringar under pågående undersökningar, allt ifrån organisatoriska förändringar till tekniska utmaningar.
Det kan finnas behov av att distribuera länkar på flera sätt, till ex. via HR-system, chatfunktioner, eller andra plattformar i organisationen. Det kan även finnas problem på respondenternas sida kopplat till e-postdresser, e-post som tappas bort eller att svar skickas in felaktigt.
Allt detta hanteras i undersökningarnas detaljvyer som du hittar via huvudmenyn på vänster sida under "Undersökningar" > "Pågående".
Öppna detaljvyn för din undersökning via ikonen längst till höger på raden.
I detaljvyn står undersökningens namn högst upp och i anslutning till detta hittar du tre prickar med en rad olika valmöjligheter.
Vilka valmöjligheter som finns här beror på roll och behörighet - kontakta din interna admin om du har frågor.
Vanliga behov och scenarios
- Lägga till respondenter och/eller grupper
Respondenter och grupper måste finnas i organisationsstrukturen innan de kan läggas till i en pågående undersökning.
- Rensa svar för respondenter som har skickat in felaktigt och behöver göra om undersökningen
- Exportera undersökningslänkar för respondenter har problem med sin e-post och/eller länk, eller där länkarna inkluderas och distribueras i ev. interna system och kanaler.
- Ta bort respondenter och/eller grupper
- Här finns även möjligheten att ta bort respondenter från undersökningen som under pågående undersökning har raderats från organisationsstrukturen. Till ex. avslutat sin anställning.
PIN-kodsundersökningar
Detta är en lösning för team där respondenterna inte har individuella e-postdresser och i stället använder en gemensam länk och pinkod för att svara på undersökningar.
- Exportera pinkodsgrupper med respektive grupps länk och pinkod för distribution i egna kanaler utöver automatiska e-postutskick till chefer.