Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur utför jag uppföljningar?

När en uppföljning har skapats är det dags att agera på den. För att se de uppföljningsärenden som inkommit väljer du Brilliant Loyalty System och undermenyn Uppföljningar. Du kan även få e-postnotiser när ett uppföljningsärende inkommit (prata med regeladministratören på bolaget om detta).
 
Det går att filtrera vilka uppföljningar du vill se. Valen görs i rullgardinsmenyn. De med huvudansvar kommer åt allas uppföljningar på en regel. Regeladministratörer kommer åt alla oavsett regel.
 
Välj ett uppföljningsärende genom att klicka på symbolen av ett huvud med plustecken. Nu är det du som är tilldelad uppföljningen. När en person är tilldelad kommer inte någon annan med samma roll åt uppföljningen.
 
Högst upp i uppföljningskortet visas information om kunden som ska kontaktas (Kund) och vilken undersökning det rörde (Undersökning), tillsammans med det datum kunden lämnade sina synpunkter. Har det ställts in på regeln att medarbetarens namn ska synas, finns även den informationen tillgänglig.
 
Dessutom finns samtalsguiden och kundens svar på enkäten tillgängliga på samma sida.
 
 
Fyll i uppföljningsenkäten under samtalets gång, och välj därefter status i fältet längst ned när samtalsguiden (”manus”) för uppföljning är ifylld. I statusfältet kan du välja mellan ”Försök igen senare”, ”Ej aktuell”, ”Klar”, ”Ta bort tilldelning” eller ”Eskalera”. När en status ändras krävs en kommentar om varför. Du ser även statusloggen längst ner i uppföljningskortet tillsammans med kommentarer.