Del 5 - Aktivera och hantera undersökningar
När ni har förberett er med plan för mätning, uppföljning och har er organisations- och medarbetardata på plats är ni redo för att skapa och skicka ut er undersökning!
Sätta upp och aktivera en undersökning
Om du har rollen "HR+Survey" så har du rättighet att skicka ut undersökningar. I vänstermenyn hittar du "Undersökningar". Här väljer du att skapa en ny undersökning och kan utgå från Brilliants fördefinierade undersökningar (rekommenderas) men kan också skapa egna eller anpassa Brilliants.
En guide tar dig genom 5 steg
Att sätta upp och ställa in en undersökning går snabbt och är enkelt. Efter du har schemalagt undersökningen så sköter plattformen aktivering och utskick av sig själv. När undersökningen sedan är aktiv följer du som admin svarsfrekvens och gör eventuella justeringar vartefter.
När undersökningen stänger så beräknar plattformen resultatet automatiskt och du som admin har tillgång till resultatet dagen efter stängning. Du har vid schemaläggningen ställt in när rapportering sker till organisationens chefer via resultatlänk som skickas med email. Där skapar nya användare enkelt sitt konto och loggar sen direkt in till sin del av plattformen med sina resultat och möjlighet till uppföljningsarbete.