Hur ser jag lättast samband och avvikelser?
Sambandsdiagrammet är ett bra verktyg för att hitta avvikelser, samband och ”best practise”. Ställ två olika faktorer mot varandra, och se t.ex vad som driver ”Generell nöjdhet”.
Gör på följande sätt:
- Välj menyvalet Sambandsdiagram
- Välj 2 olika faktorer i X- och Y-axeln. T.ex "Generell nöjdhet" mot "Engagemang"
- Välj en tidsperiod (dag, vecka, månad, år eller fritt intervall)
- Välj en organisationsnivå (detaljnivå)
- Uppdatera sidan genom att klicka på knappen Uppdatera.
Som standard visas resultatet i sambandsdiagrammet med en dynamisk skala, vilket innebär att skalan börjar med det lägsta resultatet och inte med 0. Det går att ändra detta om du inte vill att axlarna ska anpassas efter lägsta och högsta resultat genom att kryssa ur rutan Dynamisk skala.
Har ni även andra nyckeltal importerade i Brilliant Navigator, kan kundupplevelse ställas mot ett sådant nyckeltal, t.ex ”Snittsamtalstid” eller ”Antal sälj”.